اتوبوس‌های آلمانی به خیابان‌های مشهد می‌آیند| ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۱۴۰۳ + فیلم تاکسیران امانت‌دار مشهدی سه میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند استفاده ۳۷ درصد مشترکین مشهدی از پاداش صرفه جویی آب (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رینگ پیرامونی بوستان کرامت مشهد ۶۵ درصد پیشرفت داشته است | عملیات احداث این پارک تا مرداد به پایان می‌رسد تعیین تکلیف یک زمین ۲۰۰۰ متر مربعی در منطقه ۹ شهرداری مشهد گلایه مردم از جولان معادن شن شویی و استخراج ماسه در  حوالی آرامگاه فردوسی جشنواره گل‌های اطلسی در باغ مشهد برگزار می‌شود ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد جزئیات طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی
سرخط خبرها

بهره برداری از مسیر کهندژ به آرامگاه فردوسی تا آذر ماه سال جاری

  • کد خبر: ۴۴۵۷۶
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
بهره برداری از مسیر کهندژ به آرامگاه فردوسی تا  آذر ماه سال جاری
شهردارمشهد، با تاکید برسرعت بخشیدن به نهایی شدن طرح های ساماندهی منطقه تاریخی توس گفت: بخشی از طرح های درنظر گرفته شده برای ساماندهی توس را همزمان با افتتاح پروژه مسیر دسترسی به کهندژ آغاز خواهیم کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا کلائی صبح امروز در بازدید از منطقه تاریخی توس، آرامگاه فردوسی و پروژه ایجاد مسیردسترسی به کهندژ که با حضور رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، شهردار منطقه دوازده و جمعی از مدیران شهری انجام شد، از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی مسیر دسترسی کهندژ قرارگرفت.

شهردارمشهد دراین بازدید طرح‌های مطالعاتی مرتبط با پروژه‌های ساماندهی توس از جمله مسیر پردیس ازسه راه شاهنامه تا پل کشف، ساماندهی پل تاریخی کشف رود، اجرای مسیرپل کشف رود تا جلوخان آرامگاه فردوسی و.. را بررسی و بر تسریع درن‌هایی شدن این طرح‌های جهت عملیاتی شدن بخشی ازآن‌ها همزمان با افتتاح مسیر دسترسی به کهندژ تاکید کرد.

محمدرضا کلائی درادامه این بازدید به تکمیل ظرفیت مقبره الشعرا، اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌دهم در طرح‌های مرتبط با توس فضایی به شکل باغ تحت عنوان «باغ مفاخر» برای نخبگان حوزه‌های شعر و ادب فارسی درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی ساخت هفت مجسمه ازشخصیت‌ها و داستان‌های شاهنامه برای نصب درجلوخان آرامگاه فردوسی در دستور کار قرار داشته و مراحل ساخت را می‌گذراند، ساخت و نصب این مجسمه‌ها باید تا پایان سال انجام شود.


مسیر دسترسی به کهندژ آذر آماده بهره برداری خواهد شد


خلیل الله کاظمی، معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: دو اتفاق اساسی در منطقه توس پیگیری می‌شود، بخش اول پروژه‌هایی است که مطالعات آن انجام شده و مراحل تصویب خود را می‌گذراند و بخش دوم پروژه‌های در حال اجرای در این محدوده هستند.

وی افزود: در بخش اول طرح‌های مرتبط با ساماندهی مسیر پردیس شاهنامه از سه راه فردوسی تا پل کشف رود، ساماندهی سه راه فردوسی و ساماندهی مسیر پل کشف رود تا جلوخان آرامگاه فردوسی با حضورشهردارمشهد مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کاظمی اضافه کرد: همچنین درکنار طرح‌های عمرانی، طرح‌های موضوعی از جمله ساخت و نصب ۷ مجسمه در قالب داستان‌ها و شخصیت‌های نیز بررسی شد.
کاظمی با بیان اینکه پروژه ایجاد مسیر دسترسی به کهندژ، حد فاصل جلوخان آرامگاه فردوسی تا این بنای تاریخی اکنون درحال اجراست اظهارکرد: شهردارامروز از روند عملیات اجرایی این پروژه نیز بازدید کرده و قرار شد نسبت به جابجایی این مسیرجهت رفع معارض اقدام شود.

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: پروژه مسیر دسترسی به کهندژ در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است و امیدواریم طی دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، همزمان با بهره برداری از پروژه مسیر دسترسی کهندژ برخی از پروژه‌های در حال طراحی منطقه تاریخی توس نیز آغاز خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->